تشریفات عروسی و خدمات مجالس ژوان

بهترین غذای شام عروسی چیست؟ یکی از سوالاتی که ذهن عروس و داماد و خانواده ها را در زمان نزدیک شدن به جشن عروسی به خود درگیر می کند، غذای شام عروسی است. تمام صاحبان جشن عروسی مایل هستند تا بهترین غذا را برای پذیرایی از مهمانان خود تهیه کنند.

اما آشنایی سرآشپزهای ایرانی با انواع غذاهای سنتی و فرنگی باعث شده است که منوهای متنوعی برای غذای شام عروسی ارائه شود و همین موضوع سبب شده است که صاحبان جشن در انتخاب بهترین غذای شام عروسی با چالش و سردرگمی همراه باشند. با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با بهترین غذای شام عروسی و نحوه سفارش آن ها برای مراسم آشنا کنیم، برای دانستن اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

در انتخاب بهترین غذای شام عروسی باید به چه عواملی توجه شود؟

انتخاب بهترین غذای شام عروسی لزوماً به نوع غذا ارتباط ندارد؛ بلکه بهترین غذای شام عروسی، غذایی است که بر اساس معیارهای متفاوتی مانند ساعت برگزاری مراسم، فصل برگزاری جشن، تعداد مهمانان، شرایط سنی مهمانان و فرهنگ و آداب مهمانان و صاحبان مراسم انتخاب شود.

بهترین غذای شام عروسی
بهترین غذای شام عروسی

برای مثال برگزاری مراسم عروسی در شب مستلزم آن است که صاحبان مراسم غذای رسمی و کاملی را سرو کنند؛ اما برای مراسمی که در نزدیکی ظهر و به صرف نهار برگزار می شود، غذای ساده و سبک تر بهتر است. همچنین در برخی از استان ها به دلیل اهمیت ساکنان آن منطقه به آداب، رسوم و فرهنگ، لازم است تا برای عروسی، غذاهای سنتی و مورد علاقه آن منطقه انتخاب شود.

به علاوه سرو برخی از غذاها در تمام فصول سال امکان پذیر نیست؛ چراکه ممکن است مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه غذا قابل دسترس نباشد؛ یا به دلیل طبع غذا، امکان سرو آن در فصل سرد یا ‌گرم سال وجود نداشته باشد. تصور کنید که مراسم شما در فصل سرد سال قرار است برگزار شود؛ در چنین شرایطی قطعاً سرو سالاد فصل به علت طبع سردی که دارد، مناسب نیست و اغلب پیشنهاد می شود در ماه های سرد سال، از سوپ و انواع آش به عنوان پیش غذا استفاده شود.

بهترین غذای ایرانی برای شام عروسی

انتخاب بیشتر صاحبان مجالس برای غذای شام عروسی، غذاهای ایرانی و محبوب مردمان کشور ایران است. سازگاری ضاعقه اکثر مهمانان به غذاهای ایرانی و استقبال آن ها از سرو غذاهای ایرانی خوش رنگ و خوش طعم، باعث شده است که انتخاب اول بیشتر صاحبان جشن‌، غذاهای با اصالت ایرانی باشد. غذاهای ایرانی بسیار متنوع هستند و انواع خورشت، برنج و کباب را شامل می شوند. در ادامه لیست بهترین غذاها برای شام عروسی ایرانی ذکر شده است.

انواع برنج برای شام عروسی

  1. سبزی پلو با ماهیچه
  2. باقالی پلو با ماهیچه
  3. کشمش پلو با مرغ
  4. زرشک پلو با مرغ
  5. مرصع پلو با مرغ
  6. شیرین پلو با مرغ
  7. آلبالو پلو با گوشت
  8. ته چین سبزیجات
  9. ته چین مرغ
  10. ته چین گوشت
  11. پلو زعفرانی

انواع خورشت برای شام عروسی

  1. خورشت قرمه سبزی
  2. خورشت قیمه
  3. خورشت فسنجان
  4. خورشت کرفس
  5. خورشت مرغ زعفرانی
  6. خورشت کاری
  7. خورشت خلال

انواع کباب برای شام عروسی

  1. کباب کوبیده
  2. جوجه کباب
  3. کباب سلطانی
  4. کباب بختیاری
  5. کباب شیشلیک
  6. کباب قفقازی
  7. کباب یونانی
  8. کباب چنجه
  9. کباب برگ
  10. کباب بناب
  11. کباب کوبیده مرغ
  12. جوجه کباب زعفرانی
  13. کباب ترش

بهترین غذای فرنگی برای شام عروسی

غذای فرنگی اغلب توسط کسانی سرو می شود که علاقمند به برگزاری یک جشن لاکچری و متفاوت هستند. غذاهای فرنگی به اندازه غذاهای ایرانی محبوب نیستند؛ اما اگر بخش زیادی از مهمانان را رده سنی جوان تشکیل دهد، قطعاً می تواند بهترین غذا برای شام عروسی باشد. برخی از بهترین غذاهای فرنگی برای شام عروسی عبارتند از:

بهترین پیش غذای شام عروسی

معمولاً عضو جدا نشدنی غذای شام عروسی، پیش غذای آن است. در واقع همه صاحبان مجالس حتی با وجود شرایط اقتصادی متوسط و ضعیف، پیش غذای مناسبی را قبل از شام سرو می کنند. انتخاب پیش غذا ارتباط مستقیمی با نوع غذای شام دارد. برای مثال اگر قرار است که برای شام غذای نسبتاً سنگینی سرو شود؛ بهتر است پیش غذای سبک تری قبل از شام سرو شود، تا مهمانان بدون نگرانی از تمام آیتم های پذیرایی تست کنند. بهترین پیش غذاهایی که بهتر است قبل از شام عروسی سرو شوند، عبارتند از:

بهترین غذای شام عروسی
بهترین غذای شام عروسی

 

کلام پایانی

در این نوشتار به بررسی بهترین غذای شام عروسی پرداختیم. اگر قصد برگزاری مراسم عروسی را دارید و مایل به تهیه بهترین شام عروسی هستید؛ بد نیست مشورت کوتاهی با افراد متخصص و باتجربه در این حوزه داشته باشید. تیم تشریفات مجالس ژوان یک مجموعه معتبر و باتجربه در استان تهران است؛ که انواع خدمات مجالس و تشریفات عروسی و عقد را مطابق با بودجه و سلیقه شما، به بهترین کیفیت انجام می دهند.

تشریفات عقد و عروسی ژوان بیشتر از 5 نوع پکیج برای پذیرایی از مهمانان آماده کرده است؛ که صاحبان جشن بسته به شرایط مالی و فرهنگی خود، می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند. اگر در رابطه با انتخاب بهترین غذای شام عروسی تردید دارید؛ بد نیست برای مشاوره با کارشناسان مجموعه ژوان تماس حاصل کنید. کارشناسان این مجموعه به علت تجربه بالا در ارائه خدمات مجالس، شما را برای انتخاب بهترین شام عروسی راهنمایی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشریفات مجالس ژوان