برگزاری جشن فارغ التحصیلی

سالیان زیادی است که دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی شان، اقدام به برگزاری جشن فارغ تحصیلی می کنند. در گذشته این جشن برای کسانی برگزار میشد که مدرک لیسانس یا کارشناسی خود را از دانشگاه دریافت کرده اند. اما امروزه اغلب خانواده این مراسم به یاد ماندنی را برای اتمام دوره های مختلف تحصیلی مانند پایان دوره متوسطه اول، متوسطه دوم، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری برگزار می کنند.

جشن فارغ تحصیلی مانند سایر جشن ها دارای تشریفات خاصی است؛ که لازم است کسانی که تمایل به برپایی این جشن را دارند؛ با آن آشنا شوند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تشریفات و کارهایی که برای برگزاری یک جشن فارغ تحصیلی باید انجام دهید؛ می پردازیم.

جشن فارغ تحصیلی چگونه و توسط چه کسانی برگزار می شود؟

جشن فارغ التحصیلی از آن دسته مراسماتی است که اجرای آن به شکل های متنوعی انجام می شود. در گذشته این جشن تنها با حضور دانشجویان یک رشته به همراه اساتید و کادر دانشگاه برگزار میشد؛ اما امروزه این جشن ممکن است مانند یک مراسم عروسی بسیار پر شکوه و با حضور جمع زیادی از مهمانان برگزار شود.

در حال حاضر بسیاری از خانواده ها موفقیت فرزندان خود را با اطرافیان، دوستان و آشنایان خود جشن می گیرند و در آن شب به فرزند خود افتخار می کنند. البته ممکن است جدا از برگزاری یک جشن اختصاصی، برخی از خانواده ها به صورت مشترک، اقدام به برگزاری جشن فارغ تحصیلی برای فرزندان شان کنند. بسته به فرهنگ، آداب، رسوم و شرایط مالی خانواده مراسم فارغ تحصیلی به شیوه های مختلفی قابل اجرا است.

تشریفات جشن فارغ تحصیلی شامل چه مواردی می شود؟

جشن فارغ التحصیلی نشان دهنده گذر فرد از یک دوره به دوره جدید است و همین موضوع موجب شده تا این مراسم برای افراد بسیار حائز اهمیت باشد. بسیاری از کسانی که قصد برگزاری جشن فارغ التحصیلی را دارند؛ آشنایی چندانی با تشریفات مجالس ندارند. برای برگزاری یک جشن خوب باید خدمات مجالس آن با کیفیت بالایی انجام شود. لذا در ادامه برخی از تشریفاتی که بهتر است برای یک جشن فارغ التحصیلی انجام شود؛ تا بتوانید مراسمی شایسته و درخور برگزار کنید، شرح داده شده است.

دیزاین باغ، تالار یا محل برگزاری جشن فارغ تحصیلی

یکی از مهم ترین کارهایی که لازم است برای برپایی یک مراسم باشکوه و بی نظیر انجام دهید؛ دیزاین محیط است. دیزاین محیط نقش قابل توجهی در بالا رفتن کیفیت مراسم شما دارد. بنابراین؛ به هیچ عنوان از آراستن تالار یا سالن برگزاری مراسم غافل نشوید و با پیدا کردن یک دیزاینر حرفه ای و با تجربه، زیباسازی فضاهای مختلف محل برگزاری جشن مانند ورودی، جایگاه نشستن دانشجو، میزهای پذیرایی و…را به او بسپارید. بادکنک آرایی، شمع آرایی و گل آرایی از جمله اقداماتی است که برای دیزاین فضای برپایی جشن فارغ التحصیلی انجام می شود.

ثبت قرارداد با عکاس، فیلمبردار و گروه موزیک

از دیگر اقداماتی که باید برای برگزاری یک جشن فارغ التحصیلی باشکوه انجام شود؛ ثبت قرارداد با گروه موزیک و دی جی است. انرژی و شادی و هیجان بالای یک مراسم به دی جی و گروه موزیک آن بستگی دارد. به همین علت پیشنهاد می شود تا از یک دی جی و گروه موزیک خلاق و حرفه ای، برای بالا نگه داشتن سطح انرژی مهمانان و گرم کردن مجلس دعوت به عمل بیاید.

همچنین بهتر است قراردادی با عکاسان و فیلمبرداران متخصص، با تجربه و به روز بسته شود؛ تا تمام لحظه های یک مراسم را به ثبت برسانند. در طول یک مراسم به دلیل مشغله های زیادی که صاحبان مجالس تجربه می کنند؛ امکان مشاهده دقیق وضعیت مراسم وجود ندارد. با استخدام یک عکاس و فیلمبردار حرفه ای می توانید خاطرات این جشن با شکوه را همیشه برای خود داشته باشید و تا سالیان زیاد از مشاهده جزئیات این مراسم لذت ببرید.

انتخاب تالار و سفارش غذا و میوه برای پذیرایی از مهمانان

در نهایت مهم ترین کاری که به عنوان تشریفات جشن فارغ التحصیلی باید انجام دهید؛ انتخاب یک تالار، باغ عروسی یا یک باغ کوچک برای برگزاری مراسم است. بهتر است قبل از اقدام برای انتخاب تالار یا باغ، تعداد مهمانانی که قرار است از آن ها دعوت به عمل بیاورید را مشخص کنید؛ تا بتوانید تالاری با ظرفیت مناسب برای جشن خود انتخاب کنید.

همچنین برای پذیرایی از مهمانان لازم است با کترینگ ها یا صاحبان تالار صحبت کنید تا بتوانید بهترین نوع پذیرایی از مهمانان را به عمل بیاورید. قبل از هر چیز بودجه مورد نظر خود را برای این کار مشخص کنید؛ تا بتوانید متناسب با مبلغی که در نظر دارید؛ پکیج مناسبی را برای پذیرایی از مهمانان انتخاب کنید.

کلام پایانی

در این نوشتار به بررسی نحوه برگزاری جشن فارغ التحصیلی پرداختیم. از آن جایی که جشن فارغ تحصیلی مانند جشن تولد، جشن عروسی و… برای فرد بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی است؛ لازم است تا تمام کارها و تشریفات مجالس این مراسم به بهترین شکل انجام شود. اگر به دلیل مشغله کاری یا نداشتن اطلاعات کافی، توانایی انجام تشریفات جشن فارغ التحصیلی را ندارید؛ نگران نباشید.

شما می توانید با سپردن صفر تا صد کارهای این مراسم به تیم ما، خیال خود را از بابت برگزاری یک مراسم آسوده کنید. تیم تشریفات مجالس ژوان با برخورداری از مدیریت عالی و تجربه ای طولانی در برگزاری انواع مراسم عروسی، عقد، سمینار، همایش و… متناسب با بودجه و نیاز شما، جشن فارغ التحصیلی شما را به بهترین شکل ممکن برگزار می کند.

برگزاری مراسم های جشن فارغ التحصیلی، یکی از خدمات تشریفات مجالس ژوان می باشد.
برگزاری جشن فارغ التحصیلی لوکس، بهترین تزیین ها، بهترین آرایش و سفره آرایی را از تشریفات ژوان بخواهید.