[av_textblock size=” font_color=” color=” av_uid=’av-33ok1x’]

 ادکلن عروس و داماد

ادکلن عروس و داماد - تشریفات مجالس - خدمات مجالس - باغ عروسی- تشریفات عروسی

نکات مهم در انتخاب ادکلن عروس و داماد

یکی از خریدهای مهمی که در لیست ملزومات عروسی قرار دارد ،عطر و ادکلن است.

در انتخاب رایحه عطر عروس و داماد باید بسیار توجه و حساسیت به خرج داد زیرا یکی از مواردی است که برایتان خاطره سازی میکند.لذا مهم است که از چه رایحه ای استفاده میکنید.

اما برای انتخاب یک عطر مناسب چه نکاتی را لازم است مد نظر قرار دهیم که بهترین انتخاب را داشته باشیم؟در این مقاله قصد بررسی راه کار هایی را داریم که بتوانید عطر مناسب را انتخاب نمایید.

چیزی که واضح است این است که هرگز نباید با توجه به ظاهر یک عطر و اینکه بسته بندی شیکی دارد و یا حتی قیمت بالایی دارد آنرا انتخاب نمایید.چرا که عطر بر روی پوست هر شخص با شخص دیگر به علت ترکیبات شیمیایی که بر روی پوست افراد است ،بویی متفاوت از خود بر جای میگذارد.بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که عطر را بر روی پوست خود امتحان نمایید و پس از چند دقیقه آن را ارزیابی نمایید.حتما توجه نمایید که بگذارید مدتی از اسپری عطر بر روی پوستتان گذشته باشد تا بوی واقعی آن نمایان شود.زیرا بوی واقعی عطر بر روی پوست گرم خود را نشان میدهد.

همیشه پس از ورود به مغازه عطر فروشی با هجمه زیادی از عطر ها مواجه خواهید شد که با بوییدن تنها 3 الی 4 عطر به تنهایی ،شامه شما خسته شده و دیگر قادر به تشخیص درست عطر ها نخواهد بود.بنابراین بهتر است قبل از مراجعت به فروشگاه در مورد عطر هایی که با شامه شما متناسب است تحقیق نمایید.بعنوان مثال در صورتیکه بوهای تلخ را میپسندید نام و قیمت عطرهایی که رایحه تلخی دارند را جستجو نمایید .

به بوی اولیه و نهایی عطر دقت نمایید.بدین منظور پس از اینکه عطری را بوییدید و از رایحه آن خوشتان آمد آنرا بر روی پوست خود اسپری نمایید و مدتی را صرف نشان دادن بوی نهایی آن نمایید.در صورتیکه از بوی نهایی آن و ماندگاری آن بر روی پوست خود اطمینان حاصل نمودید نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

یکی از موارد مهمی که اکثرا به آن دقت نمیکنند فصل برگزاری مراسم است.زیرا انتخاب عطر متناسب ا فصل یکی از ریزه کاری هایی است که برای انتخاب ادکلن مناسب باید بدان توجه داشت.یک قائده کلی برای انتخاب عطر این است که رایحه عطر مخالف با هوای فصل انتخاب میشود.به عنوان مثال در فصول گرم از عطرهایی با رایحه خنک یا رایحه های جنگل و طبیعت که موجب القای خنکی به مخاطب میشود استفاده و در فصول سرد از رایحه های تند و تلخ استفاده میشود که حس گرما را به مخاطب عرضه میدارد.

نکته: مانداری عطرهای خنک بسیار کم است و سریع رایحه آن میپرد لذا باید در طول مراسم به دفعات از آن استفاده نمود.همچنین ماندگاری عطر ها در هوای سرد بیشتر از هوای گرم است زیرا به دلیل هوای خنک الکل موجود در عطر بسیار دیرتر تبخیر میشود.

توجه به نوع پوست خود

در صورتیکه پوستی خشک دارید باید بدانید که ماندگاری عطر بر روی آن بسیار کم است اما این مشکل چاره دارد .بدین منظور میتوانید قبل از زدن عطر بر روی پوست خود ،محل اسپری را با یک کرم یا لوسیون چرب نمایید تا موجب ماندگاری بیشتر عطر گردد.اما در صورتیکه پوستتان چرب است نکران ماندگاری عطر بر روی آن نباشید زیرا بهترین نوع پوست برای استفاده عطر و ماندگاری آن همین نوع از پوست است.

میزان ماندگاری عطر

واضح است که هرچه درصد الکل یک عطر کمتر باشد ،ماندگاری آن بر روی پوست بیشتر است زیرا دیرتر تبخیر میشود و اصطلاحا هرچه یک عطر روغنی تر باشد میزان ماندگاری آن بالاتر است.

عطرها به انواع متفاوت زیر تقسیم میشوند.

در دو مورد اول غلظت عطر بین 15 تا 40 درصد است که بیشترین میزان ماندگاری را دارد.ماندگاری این مدل از عطرها بین 9 تا 16 ساعت است.و در مدل سوم غلظت عطر بین 10 تا 20 درصد است.ماندگاری این انواع از عطرها بین 6 تا 9 ساعت است.

این مدل عطر نیز درصد خلوصی بین 5 تا 15 درصد دارد.ماندگاری آن نیز بین 4 تا 6 ساعت میباشد.

اخرین نوع عطر که جزو ارزانترین مدل های عطر است نیز غلظتی بین 3تا 8 درصد دارد که ماندگاری آن بین 2 تا 4 ساعت است.

نکته : در صورتیکه هزینه عطر برایتان مهم نیست و بدنبال کیفیت هستید بهتر است به سراغ پرفیوم ها بروید.

*تشریفات عروسی

*تشریفات مجالس 

*خدمات مجالس 

*باغ عروسی

[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشریفات مجالس ژوان